Isnin, 31 Disember 2012

Temu Aktivis Seni Selangor 2012 (MTS)

Salam Budaya & Salam 1Malaysia,

pada Ahad yang lalu, 30hb Disember jam 12:00 tghari bertempat di Komplek Belia & Kebudayaan, Seksyen 7, Shah Alam,telah berlangsung satu acara "Temu Aktivis Seni Selangor 2012" anjuran Majlis Teater Negeri Selangor [MTS] dan JKKN,Selangor.

Pertemuan ini berlangsung sebagai tanda sessi penegenalan antara semua aktivis seni (teater) dibawah gabungan MTS dengan pengarah baru JKKN, Selangor iaitu En Ghazali Bin Bidin.

Antara kumpulan & indisvidu yang hadir adalah daripada ;
HIDAYAH, RESAM, KEMUDI, ASWA, SUARA ALAM, PENTAS(UPM), KELAB TEATER PUSAT KEBUDAYAAN UPM, TITIS, Sdri. Haryani Haron, Sdra. Ahmad Sarju, Raja Azrey dan rakan serta lain-lainnya.

Majlis dimulakan dengan nazam dendangan sdri. Milyana Arshad, ciptaan sdra. Nazri Ahmad (Hidayah). berikut antara bait-bait nazam tersebut untuk tatapan pembaca. ! :)

Allah Azwajallah Tuhan Kami,
Kami Minta Ampun akan Dosa Kami
Dengan Bismillah Hamba Mulakan Nazam Ini
Karangan Untuk Kerabat Penuh Bererti
Dalam Majlis Yang Berseri Kita Berhimpun
Tersenyum Manis Betulkan Niat Kita Berkumpul

Hai.. Saudara, Jangan Iri Hasad Dengki..
Berbaik-baik Sesama Rakan Menjaga Hati...
Sudah Berdekad bergabungnya Kita semua...
Pelbagai Ragam, Pelbagai Cara, Pelbagai Rupa...
Misi Kita, Seni harus di manusiakan...
Capai Jaya Kekal Usaha Hidup Sempurna...

Hai..Saudara Mari berarah 1 tuju..
Dakwah kita perjuangan, Tuju yang SATU...
....

Majlis juga di serikan dengan deklamasi sajak oleh sdri. Haryani Haron, sdra. Zul (UPM), Monolog dari sdra. Wan (Pentas,UPM), cikgu Azlansham (Hidayah) dan Dekon/Sketsa dari AJK MTS.

Majlis bersurai sekitar jam 4.00 petang setelah selesai penyampaian Watikah keahliaan MTS yang disampaikan oleh wakil JKKN (En. Rafie Jafranie) dan wakil MKN (En Awaludin) di iringi oleh YDP MTS sendiri iaitu sdra. Kamarul A.R.

Dengan watikah ini, diharapkan pihak JKKN, Selangor mengambil-maklum tentang kehadiran aktivis seni (teater) di Selangor ini didalam melestarikan aktiviti seni budaya khususnya didalam teater di Selangor. Semoga cita-cita Selangor untuk menjadi sebuah pusat aktiviti teater akan tercapai, lebih-lebih lagi dengan terbinannya Panggung Teater Di-Raja Selangor di Shah Alam.

Bersama Semarakkan Seni Budaya ! 

Ucapan Terima Kasih kepada semua yang hadir, Semoga Keakraban Aktivis Teater di Selangor terus Kekal dan Gemilang .... 

**Teater adalah untuk Kemanusiaan....**

Tiada ulasan:

Catat Ulasan